Ο Ιστός ως πλατφόρμα


Τις περασμένες δύο εβδομάδες είχαμε ως θέμα μας, στην ενότητα του connected courses, το τον ιστό, και συγκεκριμένα τον ιστό ως πλατφόρμα, και ως κουλτούρα. Τα κείμενα που μας έδωσαν ως αρχική ύλη ήταν πολύ βασικά για εμένα.  Πριν από αυτή την ενότητα δεν το είχα σκεφτεί πως είμαι στο ίντερνετ σχεδόν είκοσι χρόνια.  Όταν επέστρεψα στην Αμερική κάποιος φίλος τις οικογενείας, βλέποντας πως είχα αφίσει όλα τα φιλαράκια στην Ελλάδα, μου πρότεινε να τους βρω στο ίντερνετ. Κάπου τότε άρχισα να μαθαίνω τι σημάνει διαδίκτυο, και τα έμαθα χωρίς βιβλίο. Έτσι την κουλτούρα του ιστού, και την τεχνογνωσία που χρειάζεται κάποιος, την έμαθα μέσα σε 20 χρόνια, γνωρίζοντας πολλούς και διάφορους ανθρώπους από όλο τον κόσμο.


Τώρα το θέμα μας είναι πως μπορούμε να διδάξουμε εμείς αυτά τα πράγματα σε λιγότερο χρονικό διάστημα στους φοιτητές μας, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις γνώσεις, αυτή την τεχνογνωσία, και να μπορούν άνετα να κινηθούν στον χώρο αυτής της νέας κουλτούρας, ειδικά όσον αφορά τα ανοιχτά ακαδημαϊκά μαθήματα. Το Mozilla Foundation είχε ένα ωραίο διάγραμμα για το Web Literacy (Διαδικτυακή Παιδεία) η οποία βλέπει αυτή την τεχνογνωσία από τρεις πλευρές: την πλευρά την εξερεύνησης (exploration) του διαδικτύου, από την πλευρά την κατασκευής (building), και από την πλευρά των συνδέσμων (connecting).   


Όταν άρχισα να σκέφτομαι το πως μπορώ να συνδυάσω εργασίες στο διαδίκτυο στα μαθήματά μου νόμιζα πως αρκετοί φοιτητές, ειδικά στο επίπεδο των μεταπτυχιακών, είχαν την τεχνογνωσία για τα επίπεδα τις εξερεύνησης και κατά κάποιο τρόπο και το επίπεδο της κατασκευής, οπότε κοίταζα να λανσάρω από την κατασκευή και να κάνουμε κάτι στα επίπεδα της κατασκευής (αρχικά) και μετά να συνεχίσουμε και να καταλήξουμε στο επίπεδο των συνδέσμων. Αυτό, επίσης, κολλάει και με τα υψηλότερα επίπεδα της ταξονομίας του Bloom.  Τελικά όμως, αυτό που κατάλαβα είναι πως, ακόμα, οι πιο πολλοί φοιτητές, ακόμα και στα μεταπτυχιακά, δεν έχουν φτάσει ακόμα στο μεσαίο επίπεδο, οπότε πρέπει να αρχίσω λίγο με bootcamp στα βασικά.

Εσείς τι βλέπετε στις αίθουσες σας; Έχουν οι μαθητές ή οι φοιτητές ας τις απαραίτητες τεχνογνωσίες για το διαδίκτυο; Πια η στρατηγική σας ως πως την χρήση διαδικτυακών πόρων στο μάθημά σας;


Comments

Popular posts from this blog

Discussion forums in MOOCs are counter-productive...well, sort of...

Academic Facepalm (evaluation edition)

Latour: Third Source of Uncertainty - Objects have agency too!