OCW και Ελληνικά Πανεπιστήμια

Αυτή την εβδομάδα στο Change11 MOOC, το θέμα είναι το OCW ή OpenCourseWare. Όπως μάλλον γνωρίζετε το OCW  άρχισε εδώ στα λημέρια μου στο γνωστό MIT και από εκεί επεκτάθηκε σε άλλα πανεπιστήμια, και ένα από αυτά είναι και το δικό μου. Συγκριτικά το δικό μου πανεπιστήμιο δεν είναι στην ίδια κατηγορία όσον αφορά το μέγεθος των πόρων που έχουμε στο δικό μας OCW.

Αυτό που αναρωτιόμουν είναι αν στην Ελλάδα, που  πολύ εκπαιδευτική ύλη φαίνεται να είναι public domain. Αν δεν κάνω λάθος τα βιβλία του ΟΕΔΒ είναι δωρεάν στους φοιτητές και είναι public domain, έτσι; Η Ελλάδα θα ήταν καλό περιβάλλον για μια ακαδημαϊκή αναγέννηση, με κάθε ΤΕΙ και ΑΕΙ να έχει κάποιο OCW, και τα βιβλία να διανέμονται δωρεάν και σε μορφή ePub, καθώς φυσικά και άλλα δεδομένα όπως ασκήσεις, σημειώσεις, παρουσιάσεις και άλλα σχετικά.

Δεν ξέρω, μπορεί να είμαι πολύ αλτρουιστής και να μου πει κανείς «εδώ η Ελλάδα καίγεται, ο κόσμος άστεγος και πεινασμένος και εσύ μου μιλάς για OCW;» Εντάξει, η Ελλάδα έχει κάποια μεγάλα προβλήματα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πώς δεν πρέπει να συζητάμε άλλα θέματα, γιατί στο κάτω κάτω, πάντα κάτι «άλλο» θα είναι στο νου μας που θα πρέπει να πάρει πρώτη θέση.  Ποια είναι λοιπόν τα μεγάλα εμπόδια για την επέκταση του OCW στα ιδρύματα ανώτατης παιδείας στην Ελλάδα;

Comments

Popular posts from this blog

Discussion forums in MOOCs are counter-productive...well, sort of...

Academic Facepalm (evaluation edition)

Latour: Third Source of Uncertainty - Objects have agency too!