Κούκου! Είσαι εκεί;

Χτες το απόγευμα, κατά το απογευματινό ταξιδάκι προς το σπίτι, διάβαζα τα δημοσιεύματα του Jon, της Jenny, του Matthias και του John (αν θέλετε να τα διαβάσετε, διαβάστε τα σε αυτή την σειρά). Το γενικό θέμα σε όλα αυτά τα δημοσιεύματα είναι το πως (και πόσοι) συμμετέχουν σε ένα MOOC.

Αν παρατηρήσει κανείς τον ημερήσιο εγκύκλιο του MOOC θα δεις πως σε γενικές γραμμές τα ίδια δέκα άτομα συμμετέχουν συχνά, και που και που θα δεις κανένα καινούργιο πρόσωπο. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν άλλοι στο MOOC που διαβάζουν και επεξεργάζονται καθημερινά τα δημοσιεύματα άλλων· απλός δεν γνωρίζουμε πόσα άτομα υπάρχουν που παρακολουθούν και πόσα ήρθαν την πρώτη εβδομάδα φερ' ειπείν, είδαν κάτι και έφυγαν.

Η αλήθεια είναι το κάθε MOOC είναι διαφορετικό (όπως και το κάθε μάθημα που δεν είναι MOOC) και το πως μετριέται αυτός που είναι παρόν θα αλλάζει αναλόγως με το μάθημα και την θεματολογία. Για παράδειγμα, ένα άλλο MOOC, το ds106 (ψηφιακή διήγηση), ο κάθε συμμετέχων έπρεπε να παραδώσει κάτι στο τέλος κάθε εβδομάδας. Σε γενικές γραμμές σκέφτομαι να δημιουργήσω και εγώ ένα MOOC· ένα MOOC για την διδασκαλία της Νέας Ελληνικής για ξένους, με θεματολογία το ταξίδι. Η αλήθεια είναι πως αυτό το σκεπτικό του «έλα όποτε θες» δεν μου αρέσει και τόσο πολύ στα MOOC, οπότε σκέφτομαι να πάω με το παράδειγμα του ds106. Αναρωτιέμαι πόση ζήτηση να υπάρχει για ένα δωρεάν μάθημα ελληνικών στο διαδίκτυο...

Comments

Popular posts from this blog

Academic Facepalm (evaluation edition)

Discussion forums in MOOCs are counter-productive...well, sort of...

Latour: Third Source of Uncertainty - Objects have agency too!